Czy kettlebells metodą Hardstyle jest odpowiedni dla fighterów?

Podczas treningów sportów walki bardzo często pracujemy na dużym progu wytrzymałości , dlatego podczas treningu metodą Hardstyle skupiamy się na sile. Od dawna wiadomo, że jest to jeden z czynników bezpośrednio wpływający na wynik walki. Trening z odważnikami  wspomaga wszystkie funkcje fizyczne, które wykorzystujemy podczas walki. Podczas pracy nad poprawnym uderzeniem i kopnięciem najpierw generujemy impet z bioder, rozluźniamy ruch dzięki czemu uzyskujemy szybkość, a wykorzystując spięcie całego ciała oraz wyrzucając powietrze z przepony  w końcówce ruchu uzyskujemy maksymalną siłę. Identycznie pracujemy z odważnikami kettlebells, ponieważ trening ten to umiejętność wykorzystania spięcia całego ciała i oddechu w poszczególnych fazach ruchu ćwiczenia, które wykonujemy.

kettlebells

Trening kettlebells metodą Hardstyle nie może polegać na zwykłym ,,bujaniu kettlem”, ponieważ nie jest on efektywny, a przede wszystkim przy ćwiczeniu z większym obciążeniem staje się niebezpieczny. Siła to fundament, dzięki której łatwiej rozwiniemy elastyczność, wytrzymałość i szybkość. Z odważnikami kettlebells pracujemy również nad mobilnością i stabilnością. Większa mobilność ciała pozwala nam pracować z większym obciążeniem z znacznie zmniejszonym ryzykiem złapania kontuzji. Kettlebells metodą  Pavela  Tsatsouline wyróżnia również to, iż praca nad siłą to również praca na układem nerwowym, a nie tylko mięśniami. Dzięki temu można uzyskać dużo większą siłę nie przybierając na wadze oraz co istotne nie tracąc szybkości.