28308502 1759498867446587 793293914 n

Stretching – czy to trening dla każdego? Czy warto?

Masz wątpliwości czy powinnaś pójść na zajęcia ze strechingu?

A może twierdzisz, że jesteś tak mało rozciągnięta, że i tak już nic nie pomoże?

Albo wstydzisz się, że grupa do której dołączysz jest zdecydowanie lepsza od Ciebie?

Postaram się odpowiedzieć dzisiaj na te pytania oraz rozwiać Twoje wątpliwości :)

Proste słowo, "stretching" oznacza z ang. rozciąganie. Jeżeli regularnie uprawiasz sport, wykonujesz ćwiczenia siłowe czy trenujesz pole dance, to powinnaś czuć się zoobowiązana do uczęszczania na zajęcia ze stretchingu. Jednakże korzyści płynące ze stretchingu znajdą również osoby, które nie uprawiają sportu. Twoim celem nie musi być wykonanie szpagatu czy mostka ze stania. Porozmawiajmy o rzeczach z życia codziennego.

W dzisiejszych czasach zbyt dużo czasu spędzamy przed komputerem, w nieprawidłowej postawie ciała, siedzący tryb życia i skrzywiony kręgosłup,  co dobrowadza nasze ciało do ułomności i sprzyja przykurczom. Każdy w 100% sprawny człowiek jest w stanie dotknąć palców u stóp nie uginając kolan, czy zapiąć samodzielnie zamek od sukienki na plecach, jeżeli masz problem z którąkolwiek z tych czynności to stretching jest zdecydowanie dla Ciebie!

Prawidłowo wykonany stretching pod okiem instruktora, oraz odpowiednio dobrana metoda do Twoich umiejętności NIE MA ŻADNYCH WAD! Tu możemy porozmawiać TYLKO o ZALETACH.

28381396 1759498570779950 1214911257 n

Ćwiczenia rozciągające mają wpływ nie tylko na nasze ciało, ale również na umysł :)

Wymienie tylko kilka głównych zalet płynących ze strechingu (a jest naprawę wiele).

Regularny stretching zwiększa Twoją sprawność fizyczną, zwiększa zakres wykonywanych ruchów, oraz zapobiega urazom. Tak, to nic nowego, ale pomyśl jak odbija się to na życiu codziennym. Podknięcie się na schodach nie kończy się skręceniem kostki, a i zawiązanie butów na stojąco nie sprawia trudności. Stretching zmniejsza ryzyko skurczu mięśni, przecież nikt z nas nie lubi tego uczucia bólu, kiedy nasze mięśnie łapie skurcz, a rozciąganie to m.in. zapobieganie skurczom mięśni. Dzięki rozciąganiu zwiększysz świadomość swojego ciała, poznasz mięśnie, o których wcześniej nie miałaś pojęcia. Zobaczysz, że stać Cię na więcej, a co za tym idzie, podbudujesz swoją pewność siebie :) Badania udowodniły również, że ćwiczenia rozciągające zmniejszają poziom złego cholesterolu we krwi, dzieki czemu usprawniamy nasz cały układ krwionośny.  Również nasz układ nerwowy odniesie pozytywne skutki rozciągania. Ćwiczenia rozciągające zaliczją się do grupy ćwiczeń relaksacyjnych i odprężających. Stres, który dopada nasz każdego dnia, sprawia, że napinją się mięśnie pleców, barków i szyi. Dzięki stretching'owi  rozluźnimy napięte partie mięśniowe, co zapewni nam lepsze samopoczucie oraz spokojny sen.

Nadal masz wątpliwości? Pamiętaj, że każdy trening wykonujesz dla siebie, każdy trening zbliża Cie do upragnionego celu, rób to z myślą o Twoim zdrowiu. Trening w grupie mobilizuje. Tak więc pakuj torbę i nie szukaj wymówek :) widzimy się na sali :)