Pole Dance wykonywany przez zawodowców wygląda spektakularnie, zawiera wiele skomplikowanych figur i przejść. Wiele osób przychodzących pierwszy raz myśli , że podobnych umiejętności będą od nich wymagać instruktorzy. Pole dance łączy ze sobą elementy tańca i gimnastyki, wymagając od osób trenujących elastyczności, wytrzymałości i siły. Jednak wszystkich tych umiejętności nabierzesz z czasem.

Pole Dance moje obawy:

1. "Chciałabym ale boję się"

Wydaje się zbyt trudny i skomplikowany, wręcz nieosiągalny przy moich słabych ramionach, braku siły i elastyczności ciała.

Nie jest to aktywność wyłącznie dla wysportowanych kobiet. Instruktor dobierze wszystkie elementy treningu do twoich obecnych umiejętności i możliwości. Na pewno nie będzie wymagał od Ciebie figur których nie będziesz w stanie wykonać.

2. “Mam za słabe ręce”

Zapewne mamy za słabe nie tylko ręce, co uświadomisz sobie przy wykonywaniu trudniejszych figur. Nie ma osób, które przychodzą na pierwsze zajęcia i wymiatają we wszystkim! Dotyczy to również akrobatek. Siła jest umiejętnością można się jej nauczyć. Zajęcia, takie jak kettlebell, Street workout, pomogą wzmocnić twoje całe ciało, co wpłynie pozytywnie na twoje osiągnięcia w Pole Dance. Zajęcia są dla Ciebie nie musisz być w świetnej formie!

3. “ Wstydzę się rozbierać”

Każdy się wstydzi na początku. Zwłaszcza , gdy otaczają nas niekiedy piękne wysportowane dziewczyny. Nie możemy się porównywać, zajęcia to nie konkurs piękności. A odsłonięte ciało jest potrzebne do tego by lepiej trzymać się rurki. Odsłaniając ciało uczymy się samoakceptacji.

4. “Jestem nie rozciągnięta”

Nie musisz być gimnastyczką. Większość figur, zwłaszcza tych dla początkujących, nie wymaga nadzwyczajnie rozciągniętych nóg czy kręgosłupa. Na tym poziomie szpagat nie jest wymagany. Jeśli regularnie i sumiennie będziesz pracować nad techniką szybko okaże się że potrafisz więcej niż Ci się wydaje. Pole dance wymaga cierpliwości, ale dzięki temu masz szansę poczuć, jak to jest pokonywać bariery własnego ciała

 

5. “Nigdy wcześniej nie miałam styczności z żadną aktywnością fizyczną”

Możesz zacząć uprawiać taniec na rurze nawet jeśli wcześniej nie miałaś do czynienia z żadną aktywnością fizyczną. Odradza się jedynie kobietom w ciąży i osobom z poważnymi problemami z kręgosłupem.

6. “Mam nadwagę, to nie dla mnie”

Ciało to ciało! Duże,małe fałdki, większe krągłości nie dyskryminują nas przed przystąpieniem do zajęć. To jest “rurka” rurka nie ocenia, więc my też nie powinniśmy. Musimy podejść do tego z pasją. Dzięki zajęciom Twoje ciało wysmukli się nabierze jędrności i siły.

7. "Ból i siniaki związane z korzystania z rurki"

Bez obaw jest to zwykły ból. Niczym nie różniący się od tego związanego z pierwszymi treningami innych dyscyplin sportowych i już po kilku treningach nie będziesz o nim pamiętać. Siniaki i zaczerwienienia schodzą, a wtedy już skóra jest mocniejsza i przygotowana w tym konkretnym miejscu na dalsze ugniatanie. Rzadko kiedy siniaki robią się ponownie w tym samym miejscu. Chyba, że naprawdę dużo katujecie jedną figurę.

8. "Wypadnę słabiej niż inne kursantki"

To nie zawody, każdy uczestnik traktowany jest indywidualnie i nie wywieramy na nim presji. Każdy opanowuje różne figury w innym czasie i nikt na pewno nie będzie wymagał, abyś coś opanowała szybciej niż, pozwalają na to Twoje umiejętności.

9. "Stres związany z pierwszymi zajęciami"

Instruktor dba o jak najlepszą atmosferę podczas zajęć i dobry humor każdej z kursantek. Nikt na pewno nie będzie wymagał od Ciebie zmysłowego tańca wokół rurki. Pole Dance może mieć charakter zmysłowy lub sportowy i to ty decydujesz, jaką formę mu dasz.

10. "Co pomyśli moja rodzina i otoczenie"

Na szczęście wiele się zmieniło i coraz więcej osób postrzega taniec na rurze jako piękna i wymagająca dyscyplina sportowa, która być może zagości na Igrzyskach Olimpijskich. My jako osoby trenujące mamy za zadanie uświadamiać o korzyściach płynących z treningu.